top of page
By Taro Morikawa.jpg

"Dafür glänzt Tamara Ivaniš umso mehr und wirbelt als Blonde schauspielerisch und sängerisch über die Bühne. Ein Vergnügen ihr Flirt mit dem Aufseher Osmin, rollendeckend verkörpert vom Bariton Jacques-Greg Belobo)."

 

 Sandra Fleck, Wiener Zeitung 27-07-2021

“As Lisetta, Tamara Ivaniš masters the most vocally demanding role, letting her agile soprano flow with ever greater freedom and brilliance as the evening progresses.”)

 

22/1/2019, Florian Oberhummer, Salzburger Nachrichten

Tamara Ivaniš is the cunning Lisetta, whose clear soprano shines — sometimes testy, sometimes tender – and her brilliantly etched coloratura triumphs.”

 

21/01/19, Elisabeth Aumiller, Drehpunktkultur

"As Tamiri, the daughter of the king of Sidon whom Alessandro deposed, Tamara Ivaniš portrayed an immense love forAgenore and infinite dejection upon learning that Alessandro wants to marry her to Aminta instead. During the aria (No.11 “Se tu di me fai dono”), in which Tamiri rebukes Agenore after wrongly accusing her of infidelity, Ivaniš used herstrong, sweet voice to express sadness and anger."

 

Dr. Daniel Floyd / Red. DAS OPERNMAGAZIN

And otherwise the ensemble of singers was impressive, displaying the highest levels of vocal skill, with every protagonist mastering the sometimes extremely difficult coloratura passages with bravura (...) Tamara Ivaniš as Tamiris featured a voice as clear as a bell.

Opera Online, Dr. Helmut Christian Mayer

Ivaniš hat von allen Darstellern das Mozartische am stärksten in sich aufmagnetisiert und wirkt im roten Kleid wie das Zentrum eines Strudels, der die Schwingungen um sich herum ansaugt. Wegen solcher Mädeln hat man unser Land im 18. Jahrhundert gern gehabt. Goethe begegnete einem solchen noch auf der Wanderung nach Italien zwischen Kochelsee und Walchensee, zusammen mit seinem alten Vater, einem Harfner. In Salzburg fiel nun einer Kroatin die Aufgabe zu, uns daran zu erinnern, was wir einmal hatten!

Feuilletonscout

bottom of page